De helende kracht van online yoga: minder stress en beter slapen

Spanning en stress is meestal helemaal niet slecht voor je en zorgt er juist voor dat je dingen voor elkaar krijgt en met energie de dag doorkomt. Wat echter niet goed voor je is, is wanneer deze stress niet afneemt of te langzaam verminderd. Want, dan bouwt de spanning zich op in je lichaam en kun je hier echt last van krijgen.

Dit begint meestal met vermoeidheid, slechte concentratie of een korter lontje.

Regelmatig tijd voor jezelf nemen, en je lichaam en hoofd ontstressen, is daarom aan te raden. En, zoals je waarschijnlijk wel kunt raden doen wij dit graag door middel van yoga. Met de online yogalessen van Tula Yoga Online kun je op ieder moment van de dag een fijne yogales volgen. Ook als je even niet zoveel tijd hebt zijn er speciale korte lessen om uit te kiezen. Hierdoor is een beetje ontspanning nooit ver weg.

Maar, wat we in dit artikel gaan onderzoeken is hoe online yogalessen een krachtig hulpmiddel kunnen zijn bij het bestrijden van stress en het bevorderen van het algehele welzijn.

Inhoudsopgave

Altijd en overal toegankelijk

Een van de grote voordelen van online yoga is de toegankelijkheid ervan. Met slechts één klik breng je de serene wereld van yoga naar het comfort van je huis. Je hoeft niet meer naar een studio te pendelen, maar je kunt een les aanzetten wanneer het jou uitkomt. Een momentje voor jezelf is daardoor eenvoudiger in te plannen.

Verscheidenheid aan lessen

Tula biedt een breed scala aan lessen voor verschillende niveaus. Of je nu een beginner of een ervaren yogi bent, je vindt altijd een les die bij jouw past. Daarnaast kun je op yogavorm en lengte van de les zoeken, waardoor je precies vindt waar je behoefte aan hebt.

Lees ook > Welke yogales moet ik kiezen

Online yoga voor minder stress

Naast de fysieke houdingen bevatten yogalessen vaak mindfulness- en stressverminderende technieken, zoals meditatie en ademhalingsoefeningen. Het is bewezen dat deze oefeningen ontspanning teweegbrengen en de kans op chronische stress tegengaan. Door deze technieken regelmatig toe te passen, bouw je veerkracht op tegen momenten van stress in je dagelijks leven.
Yin Yoga voor de schouders en bovenrug
Yin voor de schouders en bovenrug, met Eva De Hoijer. Een zachte yogales om de spanning in je schouders en bovenrug te verminderen.

Beter emotioneel welzijn

Online yoga biedt een holistische benadering van emotioneel welzijn. Het mindful karakter van yoga moedigt je aan om aanwezig te zijn in het moment, waardoor je zelfbewustzijn en emotionele veerkracht worden bevorderd. Door dit (zelf)bewustzijn te ontwikkelen kun je je reactie op stress beter beheersen, wat leidt tot een evenwichtiger en emotioneel stabieler leven.

Beter slapen met yoga

Het doen van ontspanningsoefeningen een in yogales verbeterd de slaapkwaliteit aanzienlijk. Door deze oefeningen, maar vooral ook doordat je even een moment voor jezelf hebt, helpt een yogales aan een beter slaappatroon. 

Doe een yogales vlak voordat je gaat slapen en sluit de hectiek van je dag af. Je hoofd en lichaam beginnen zich dan al te ontspannen, waardoor je eerder in slaap valt en ook rustiger slaapt.

Lees ook: Yoga voor beter slapen

Verbinding tussen hoofd en lichaam

Yoga benadrukt de verbinding tussen lichaam en geest en moedigt je aan om te observeren welke sensaties er in je lichaam tevoorschijn komen. Misschien voel je opeens de spanningen in je buik, trekt een spiertje bij je oog, of knelt er iets in je rug.

Dit verhoogde bewustzijn stelt je in staat fysieke manifestaties van stress, zoals spierspanning, te herkennen en deze door middel van de yogaoefeningen aan te pakken. 

Door een sterke verbinding tussen lichaam en geest te bevorderen, stelt yoga je in staat om op een meer proactieve en bewuste manier op (lichamelijke) stress signalen te reageren. 

Je lichaam vertelt je vaak veel meer dan je hoofd wat het ‘voelen’ extra belangrijk maakt.

De helende kracht

Het integreren van online yoga in je leven gaat verder dan fysieke fitheid – het is een reis naar stressvermindering en verbeterd welzijn.

Van het verbeteren van de emotionele veerkracht tot het reguleren van stresshormonen en het bevorderen van een goede nachtrust: de voordelen van online yoga reiken veel verder dan de yogamat.

Dus, waarom zou je jezelf niet trakteren op de helende wereld van yoga?

Dit is jouw uitnodiging om een beetje tijd voor jezelf te reserveren, jezelf toe te staan te vertragen en de diepe rust te ervaren die je verdient.

Of je nu nieuw bent in de wereld van yoga of al ervaring hebt, yoga is er voor jou.

Wil je ook de online yogalessen van Tula proberen?
Begin dan met onze 14 dagen proefperiode.

Nieuws

Wil je meer lezen over yoga én op de hoogte blijven van aanbiedingen en promoties?

Meld je aan voor de Tula Yoga Online nieuwsbrief : Aanmelden

Doe yoga met ons
Volg thuis yogalessen. Kom in contact met medeyogi's en word geïnspireerd door wisselende nieuwe video's.
Anderen bekeken ook:
Blog: Alles wat je moet weten over Yoga Nidra

Alles wat je moet weten over Yoga Nidra: Een diepgaande introductie

Yoga Nidra is diepgeworteld is in de tradities van yoga en meditatie. Deze yogastijl wordt steeds populairder in de moderne wereld van vandaag. Het wordt …

Lees verder
Doe mee met de online yoga - 7 dagen yoga challenge

Online Yoga Challenge – in 7 dagen vol energie

Zeven dagen yogalessen volgen onmogelijk?Niet met de online yoga challenge! We weten allemaal dat het lastig is om nieuwe gewoontes te starten. Je begint goed …

Lees verder
Meer lezen
up